top of page
Toiletshed.jpg

Learning Community

Personal care space

Motivation

How can circular sanitation provide a solution to a growing urban problem?

Learning Community

Self-sustaining personal care space

In the city park near the Den Haag Centraal train station, along the Laan van Reagan and Gorbatsjov, meals are provided to homeless individuals, but there are no facilities for personal care. As a result, this vulnerable group is forced to relieve themselves in public, leading to unhygienic conditions and making the park unpleasant for visitors.

Students are investigating how circular sanitation concepts can not only reduce nuisance but also positively highlight the issue of homelessness. These innovative sanitation solutions are examined against the backdrop of broader societal issues, such as the housing challenge, the looming shortage of drinking water, nitrogen problems, and the nutrient cycle. Their aim is a holistic approach that improves the living conditions of the homeless while contributing to sustainable urban development.

Research Question

Design a mobile ‘personal care space’ that is supplied with “grey” water, and explore how this can be technically implemented in practice.

Approach

First, it is important to determine the required quantity and quality of wash water and toilet flushing water. Next, it is necessary to identify the available water sources, assess their quality, and determine the treatment needed to make the water suitable. Finally, a choice will be made, and the best option will be further developed into a preliminary design.

Doelstelling

De doelstelling van de Learning Community is bij te dragen aan de Green Deal: Duurzame Zorg

met als doel 50% reductie van grondstofverbruik in 2030 en maximaal circulair in 2050.

Omdat er op heel veel verschillende manieren naar deze doelstelling toe gewerkt kan worden is besloten gebruik te maken van R-Ladder met circulaire strategieën als kapstok om de verschillende vraagstukken aan op te hangen

Picture1.png
shutterstock_1724713963.jpg

Current Project Cases

Hieronder vind je een overzicht van de projectcases die momenteel beschikbaar zijn binnen de Learning Community Personal Care Space:

Topic

Afvalbeheer en Recycling

Ontwerp een afvalinzamelings- en recyclingsysteem om afval dat in de  faciliteit wordt gegenereerd, te hergebruiken en chirurgisch afval om te  zetten in nieuwe medische producten, waarmee wordt bijgedragen aan een  circulaire economie.

Topic

Integratie van Hernieuwbare Energie

Implementeer oplossingen voor hernieuwbare energie, zoals zonnepanelen  en systemen voor energieterugwinning, om de mobiele faciliteiten  duurzaam van stroom te voorzien.

Topic

Organisatorische en Operationele Ontwikkeling

Richt een formele organisatie op en beheer deze om de Mobiele Personal  Care Space efficiënt te laten opereren door juridische kaders op te  stellen, een operationeel team samen te stellen en beheersprotocollen te  ontwikkelen.

Topic

Duurzame Bus Conversie

Converteer een bus tot een mobiele persoonlijke verzorgingsfaciliteit  door een geschikt voertuig te selecteren, een praktische en duurzame  indeling te ontwerpen en de integratie van verzorgingsstations te  beheren.

Topic

Verbetering van het Circulaire Watersysteem

Verbeter een circulair watersysteem dat is afgestemd op een mobiele  omgeving door het analyseren, testen en optimaliseren ervan, zodat het  voldoet aan de behoeften van de dakloze bevolking en tegelijkertijd  duurzaamheidsdoelen behaalt.

Platform

Op de website www.evengroenevrienden.nl kunnen (potentiele) stakeholders algemene informatie vinden over alle beschikbare Learning Communities. Via de website kunnen ook vraagstukken aangeleverd worden.

Er wordt gewerkt aan een platform waar vanuit stakeholders, studenten en onderwijstellingen met elkaar in verbinding kunnen komen en deliverables kunnen uploaden. Het online educatie platform van EdX zal hierbij de basis vormen. Zodra dit platform af is, wordt er op deze pagina naar verwezen.

Projectorganisatie & Communicatie

De projectorganisatie van deze LC wordt gevormd door Linette Bossen en Bart van Straten. Linette Bossen is de projectleider van projecten “Streetwise: learning with society” en “ET-TLC: Energy Transition – Talent in Learning Communities”. Vanuit deze projecten zijn de Learning Communities binnen Even Groene Vrienden ontstaan. Bart van Straten is een expert op het gebied van duurzaamheid en de circulaire gezondheidszorg. Hij is verbonden aan het bedrijf Van Straten Medical en aan verschillende onderwijs- en overheidsgerelateerde instellingen.
Hun rol is het faciliteren van de verschillende co-creatie sessies en partnersessies en de daar bijhorende communicatie, het up to date houden van het platform en de leerroute.

Stakeholders & Meetings

We organize 2 partner sessions per year where students present their results through pitches. It is important for all participants to be present to enable meaningful discussions. These sessions are likely to take place in September and February.

In between, co-creation sessions are organized where students and stakeholders of a specific topic come together to discuss the assignment. Each 10-week cycle includes at least 2 co-creation sessions, each lasting approximately 2 hours. It is essential for organizations wishing to participate to commit to these sessions.

 

Expectations for Stakeholders:

  • Attend 2 topic-specific co-creation sessions per year.

  • Participate in the partner sessions.

  • Facilitate students in their research, for example, by providing meeting spaces, assisting with interviews, offering guidance, providing contacts, or enabling shadowing opportunities in environments such as hospitals.

  • If JIP (Joint Interdisciplinary Project) students are involved in the Learning Community, a coach from the organization will be available (see attachment for the Joint Interdisciplinary Project).

What is expected from students

A student must meet the requirements of the course in which they are completing an assignment for the Learning Community (self-monitoring and coordinating with the relevant teacher).


What is further expected from students:

  • Complete two reflection questionnaires: one before participation and one afterward (for internal research purposes).

  • Attend two co-creation sessions.

  • Participate in sprint sessions with fellow students.

  • Deliver a presentation at the partner session.

  • Write a reflection report.

gadget-panel-future-with-data-about-person-3d-render.jpg
ZorgXL.jpg

Learning Community

Learning Communities are the driving force behind innovative developments. Professionals from companies, governments, and NGOs collaborate in Learning Communities with researchers, teachers, and students from various educational institutions. In Learning Communities, learning, working, and innovating take place in small groups united by a shared interest. The goal is to develop and share knowledge and to find solutions for complex societal challenges.

Key Principles

In addition to the points above, we also focus on the following principles.
With the agreements below, we ensure that the Learning Community is valuable for everyone involved:

  • Everyone who gains knowledge also shares knowledge.

  • Everyone is an expert.

  • Everyone participates; if you cannot attend, you arrange a replacement.

  • Knowledge, expertise, and products belong to all of us.

  • Together, we advance knowledge, products, and expertise.

Contact

csm_Linette Bossen B5564_6d75b7920f.jpg

Linette Bossen

Projectmanager

r.h.bossen@tudelft.nl

gilbert.jpg

Gilbert de Nijs

1713773772240_edited.jpg

Joep Dols

Teaching Assistant

j.p.dols@student.tudelft.nl

bottom of page